четвер, 19 червня 2014 р.

Чи потрібен організації сайт, коли вже є сторінка Facebook?



Так, серед тих питань, що можуть з'явитись стосовно загальної структури представленості обласної парторганізації в мережі (див. Приклад) питання про сайт є, мабуть, найактуальнішім. Тому його варто було винести окремо. Отже, чи потрібен той сайт взагалі?

 Оскільки скйт вже є в запропонованій схемі роботи і моя позиція тут зрозуміла, то я подаю аргументацію на користь такого рішення. Окремо по кожному з розділів сайту, що наведені на схемі.

1.      Офіційні документи

Що мається на увазі? Партійна програма, статут, рішення з'їздів, конференцій, керівних органів обласної організації або робочих груп чи комісій, комітетів тощо. Для того, щоб вони були в мережі доступні і поза Facebook (а там вони є? можна через Facebook подати всю цю документацію?). 

Чи набагато зросте та доступність? Ні, не набагато, якщо казати, скажімо, про партійну програму, але зросте і для неї. А от решта, те, що стосується саме цієї організації, саме обласного рівня… 

Тут два різних, хоча і пов'язаних між собою,  моменти. По-перше, чи планує обласна організація взагалі ретельно вести свою власну канцелярію і, по-друге, чи потрібно все це показувати людям.

На що здатна у керма держави або регіону чи міста партія, що не фіксує власні рішення, не контролює їх виконання, загалом с презирством ставиться до так званої бюрократії? Тут є про що поговорити передовсім з активом, лідерами. Саме тими людьми, що прийдуть до керування партійними організаціями. 

Як вони уявляють собі цю роботу? Який у них є з цього питання досвід? Чи вони готові тут навчатись, а може є принциповими противниками паперової роботи, хоч вона й електронна тепер за формою? От мітинги, акції – це да, це справжня боротьба, це справжнє діло, а вся ця писанина…

І про те, чи треба показувати рішення керівних органів широкому загалу. Як партія хоче уваги і поваги до себе, хоче показати, як чітко і вміло вона працює, то безумовно. А як вона щось приховує, бо готує сюрпризи конкурентам, чи загалом не працює, тобто в неї нема от виборів до виборів жодних проблем. 

А от вже коли вибори, то тоді треба дійсно попрацювати, побігати й розгорнути по різних каналах красоту й ефектність. А чи не видається так, що не маючи чіткого уявлення про поточну, чорнову роботу партії, виборець їй свою довіру і свій голос не віддасть?  

2.      Контакти

Довіра штука дуже тонка. Але точно відомо, що коли ми бачимо обличчя людини, то вона, ця довіра, зростає. Або з'являється, якщо ми тільки знайомимось з установою або підприємством. Навіть реклама зубної пасти завжди робиться з обличчями людей. 

Що вже казати про партію, її організації. Коли людина вперше чує про якусь там партію чи її осередок, то переш, що вона питає: а хто там? Оце і треба чітко засвідчити. 

Петро в нас відповідає за медицину, його контакти ось, а Оксана веде напрямок захисту підприємців, з нею можна зв'язатися от так. Можна і на офіс телефонувати. Можна на сайт. Можна на Facebook. О, дивись, та тут чекають на людей, молодці, все зручно і зрозуміло, ділова команда, треба буде подумати про її підтримку…

І чи не початок це виборів до місцевих органів влади? Дуже заздалегідь і дуже ефективно, бо ми презентуємо своїх кандидатів у самий вигідний спосіб: як реально працюючих в цій галузі на суспільство у складі партійної команди і фахово підготовлених на всі сто.

І чи це не початок виборів в парламент партії, що підготувала таку реально працюючу команду? Так, має місце нормальний процес посилення обох сторін – і місцевих кадрів за рахунок авторитету партії, і партії за рахунок конкретної роботи конкретних людей.

3.      Посилання на сторінки, форуми, групи обласної організації

Інфраструктура представництва в мережі буде нарощуватись, це зрозуміло. Сайт має стояти в центрі системи. Він самий доступний, чітко організований, стандартний, в ньому немає жодних специфічних для різних платформ моментів інтерфейсу, тому саме з сайту людина має знаходити всі потрібні адреси – легко і невимушено. 

Посилання, зрозуміло, з короткими анотаціями чи характеристиками, що там за група чи блог, хто його веде і про що там йдеться. Не можна недооцінювати складність першого знайомства людини з організацією. 

Складність? Авжеж, як буде робота по різних напрямках, то з'явиться і складність. Сьогодні її немає, бо йде процес становлення, але архітектура інформаційної системи має не стримувати, а навпаки – стимулювати цей процес. 

4. Новини:

- зовнішні (обласного рівня);
- внутрішні (життя організації).

Новини є важливим, дуже важливим, найпершим розділом, що потребує щоденної уваги і цілеспрямованої роботи – це стандарт, який підтвердить будь-який фахівець з інформаційної роботи. Саме через новини людина пізнає, що відбувається і чи відбувається взагалі щось. 

Вище йшлося про офіційний розділ, його наявність багато скаже про організаційну культуру команди, а от новини – про те, чи вона жива взагалі, ця команда. І про рівень розуміння проблем держави, області, міста. І про рівень освіти або знань партійців. І про рівень стосунків, дружність цієї команди, атмосферу в ній. Це важливо? Надто, бо це знов нас повертає до питання довіри виборця. І, можливо, його бажання стати до лав симпатиків. Чи вступити в таку чудову команду, вона ж бо справжня. Або ні.

5. Довідкова інформація

Органи влади

Довідкова інформація потрібна завжди. Її, звісно, можна знайти і в інших місцях. Але чи там вона актуальна? І як ви добре знаєте, хто чим займається в цих органах, то мабуть це про щось каже стосовно вашої компетенції в стосунках з ними? Ще порція довіри.

Партнери

Ну, святе діло показати своїх партнерів. Суспільні організації, підприємства, організації, можливо навіть окремі громадяни (з їх дозволу). Це вже не просто довіра, це вже співробітництво, партнерство. Коріння в суспільстві.

Отакі міркування з приводу того, чи варто заводити сайт. Варто.

Немає коментарів:

Дописати коментар